Потребителите все още не знаят кое е качествено и кое - не

06.03.2013 | 14:25
по статията работи: Теодора Пенева
Зоя Войнова, продуктов мениджър на мандра „Войнов и сие”
Потребителите все още не знаят кое е качествено и кое - не

Специално за Econ.bg

Визитка

Зоя Войнова е продуктов мениджър на мандра "Войнов и сие", които произвеждат млечни продукти с марката "Огоста". Фирмата е специализирана в производството на екологично чисти храни.

Акценти:

  • Българските потребители имат интерес към биопродуктите, но не всеки може да си ги позволи
  • Жалко е, но на пазара все още има много повече некачествени продукти, отколкото "био"
  • Хората все още не знаят кое е качествено и кое - не. Влияние оказва и подвеждащата реклама
  • Държавата е силен фактор за развитието на биопроизводството
  • Добре узрелият кашкавал е по-бял на цвят, по-воднист и не се разстила прекалено след термична обработка

Г-жо Войнова, има ли интерес като цяло към биопроизводството на пазара? По-скъпо ли е да бъдеш биопроизводител?

Зоя Войнова:

Да, определено, наблюдава се този интерес, мога да го кажа твърдо, защото правим дегустации в доста от магазините в София и безспорно хората вече се ориентират към по-качествените храни и биопродуктите. За съжаление обаче, цената е определяща, а знаете, че потребителската кошница е много, много обедняла и това също е един фактор, който влияе върху потреблението. Така че не всеки би могъл да си позволи биопродукти.

Можем ли да очакваме цените на биохраните да се доближат до тези на останалите храни и постепенно да станат основните продукти на пазара?

Зоя Войнова:

Не бих могла да коментирам такова нещо, защото все още доста малко фирми на българския пазар произвеждат био. Вие сама знаете, че в търговската мрежа не навсякъде на продуктите пише „био”. По-скоро могат да се намерят некачествени продукти, отколкото био. Което е много жалко.

Можете ли да очертаете някакви тенденции като цяло на пазара?

Зоя Войнова:

За съжаление, моите тенденции не са много розови. Хората ще продължат да консумират евтини продукти и за съжаление - некачествени. Но това не е само заради цената, това е и защото хората все още не знаят кое е качествено и кое – не. Просто понякога има и подвеждаща реклама, която кара клиентите да се насочват да пазаруват даден продукт, а не, например, защото друг такъв е качествен. Наистина е много жалко.

Може ли държавата да подпомогне биопроизводството, да стимулира интереса на хората, на самите производители, на инвеститорите?

Зоя Войнова:

Може, безспорно държавата е силен фактор. Но на този етап все още не сме узрели за големи промени.

Вие произвеждате айрян без вода. Ако няма вода, с какво го правите?

Зоя Войнова:

Това е една традиционна българска рецепта, според която млякото се обезмаслява и след това се разбива. И се добавя сол. Няма нищо разреждащо, затова и айрянът е малко по-гъст.

Как да отличим добре узрелия кашкавал от останалите?

Зоя Войнова:

Първата индикация е визуалната, визуалният контакт с продукта. Той е по-бял на цвят, когато е претърпял процеса на зреене, не достига този въпросно маслен жълт цвят. След това, когато се сравнят един добре узрял и един недобре узрял кашкавал, ще видите, че първият има хомогенен цвят, едноцветен е, ако мога така да се изразя. Докато неузрелият, той е на ивици.

Освен това е по-воднист – щом се вдигне опаковката, се вижда, че има една вода, която присъства. Това също е индикация, че кашкавалът не е добре узрял.

След това вече преминаваме към вкусовите рецептори. Недобре узрелият кашкавал е скърцащ между зъбите. Това е първата такава индикация – не е хомогенен в самата уста, не се разтапя приятно като маслото, а стои на трохи. Това е, може да се каже, основният начин да се открие кой е узрял и кой – не.

И, третият вариант, това е термичната обработка. При термична обработка добре узрелият кашкавал става на кафяви кръгчета, започва да мирише осезаемо на масло, разтича се до ниво, на което да не изчезне. При неузрелия кашкавал е по-различно – той се разстила прекалено много и не е така стегнат, както, например, узрелият кашкавал.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.05   17 г. – Германик празнува триумф за победите си над всички германски племена на запад от река Елба. 1293 г. – При земетресение в Камакура (Япония) загиват...