Маркетинг директорът играе все по-важна роля за компанията

19.03.2014 | 15:30
по статията работи: Петя Бързилска
Две трети от шефовете на маркетинга смятат, че не са подготвени за растежа на социалните мрежи, сочи проучване
Маркетинг директорът играе все по-важна роля за компанията

63% от главните изпълнителни директори разчитат на своите маркетинг директори при формулирането на бизнес стратегията за компанията. Това показва изследването на IBM, проведено сред 500 маркетинг мениджъри от 56 държави в 19 индустрии по света.

Според новото проучване нивото на стратегическо участие на директорите на маркетинга във фирмите се повишава.  Подчертава се също така нуждата от по-тясно сътрудничество на маркетинг директорите с другите шефове на отдели при вземането на стратегически решения, основани на данни и анализи.

94% от маркетинг лидерите вярват, че мобилните технологии са ключът към бъдещите успехи, показва още проучването.

Същевременно две трети от маркетинг директорите споделят, че се чувстват недостатъчно подготвени за растежа на социалните медии, които се развиват по-бързо, отколкото са очаквали. 

Докладът на IBM показва, че компаниите, в които маркетинг директорите работят в тясно сътрудничество с ИТ директорите, имат по-големи шансове да постигнат по-добри бизнес резултати.

Какво е бъдещето на социалните мрежи през 2014 г.

Проучването показва още, че 94% от маркетинг директорите вярват, че задълбочените анализи ще имат важна роля в постигането на целите на компаниите им. От друга страна, се увеличава броят на тези от тях, които признават, че компаниите им не са достатъчно добре подготвени, за да се възползват от големия ръст на данни – 82%, в сравнение с 71% три години по-рано.

Според изследването се разграничават три типа маркетинг директори: традиционалисти (37%), социални стратези (33%) и дигитални иноватори (30%).

Дигиталните иноватори са по-склонни да надхвърлят финансовите очаквания и се чувстват подготвени да реагират на увеличаването на обема от данни и експанзията на социални и мобилни канали. Те много добре разбират предимствата от обединяването на физически, дигитални продажби и канали за услуги. Дигиталните иноватори също така осъзнават и нуждата от употреба на задълбочени анализи с цел извличане на повече информация за своите клиенти.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...