Очаквано протестите и бойкотите достигнаха и до България. Опасявам се обаче, че тези инициативи няма да доведат до такова намаляване на цените, както отчитаме намаляване на броя на касовите бележки.
Теорията и практиката е доказала в годините, че намеса в пазарните отношения в условията на пазарна икономика трудно може да доведе до нещо, което е в интерес на крайните потребители, особено в дългосрочен план.
Това заяви пред Радио Пловдив Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Тя смята, че ако се постави таван на надценките на определени продукти, най - вероятно те ще изчезнат от рафтовете.
Пазарната, икономическата логика е такава, че производителите и търговците продават такива стоки, които им носят печалби, които те предварително са заложили. Ако се появят загуби, те се стремят да ги компенсират.
От големите вериги пазаруваме един - два пъти в седмицата. Големите вериги няма да бъдат "съборени" от този бойкот. Тези загуби ще бъдат платени пак от крайните потребители.
Не таван на надценките, а стимулиране на производителите, които да могат да се конкурират с останалите на пазара. Това е необходимо, според Габриела Руменова, тъй като по този начин ще се скъсят веригите на доставки и ще се избегне многократното изкупуване.
Недоволство трябва да не е за един ден, а ежедневно чрез избора си къде и каква продукция да пазаруваме.
Инициативите, че за един ден цените ще паднат, ако не пазаруваме, са популистки.
Истината е, че трябва време и за да стигнум до този пазар днес, ние сме вървели много дълго време, обобщи Руменова.