Готвим мащабни проекти, за да не прекъсва токът по Черноморието

01.06.2009 | 16:43
по статията работи:
Радостина Гаджева, Ръководител отдел "Комуникации", ЕВН България
Готвим мащабни проекти, за да не прекъсва токът по Черноморието

Специално за Econ.bg

"ЕВН България" EAД е 100% дъщерно дружество на австрийското EVN AG. То представлява интересите на групата EVN в България. След придобиване на мажоритарната собственост на „ЕРП Пловдив" АД и „ЕРП Стара Загора" АД през януари 2005 г., EVN започна своята оперативна дейност. През 2007 г. е подписан договор за придобиването на „Топлофикация Пловдив". Дружеството снабдява 40 000 клиенти с топлоенергия. За планираните инвестиции, за недоволните клиенти и събираемостта на сметките разговаряхме с Радостина Гаджева, ръководител отдел „Комуникации" на компанията.

Акценти:

  • Предвидени са инвестиции за 132 млн. лева през 2009 г.
  • 36% от клиентите се оплакват от коректността на сметките
  • 20 трафопоста и 2 възлови станции ще се строят по Ченоморието
  • Отчетен е успешен проект в пловдивския ромски квартал „Столипиново"

 

Г-жо Гаджева, "ЕВН България" вече 5 години е на българския енергиен пазар. До момента колко средства сте вложили и от какво най-често се оплакват абонатите ви?

Радостина Гаджева:

През последните 5 г. откакто "ЕВН България" е на родния пазар, компанията е инвестирала над 424 млн. лева. Зад всички тези средства стоят намалените технологични загуби по мрежата от 16,9% на 12%. Намален е броят на авариите и времето за тяхното откриване и отстраняване. Подменени са над 875 000 клиентски електромера. За 5-годишния период са създадени допълнителни 5 000 работни места във фирми доставчици, партньори и подизпълнители, извън дружествата на компанията.

През 2009 г. дружеството планира да реализира проекти за над 132 млн. От тези средства 44,2 млн. лева ще бъдат вложени в подобряване на напрежението и сигурността на захранване; 34,5 млн. лева са за подробряване на качеството и подсилване на мрежата. За подготовка за либерализиране на пазара са заделени 9,7 милиона лева; за присъединяване на нови клиенти 31,8 млн. лева; за намаляване на технологичните загуби - 12 млн. лева.

Някои от големите ни проекти предвиждат целостна смяна на кабели с голяма аварийност и оразмеряване на проводници; развитие на концепциите мрежа „Средно напрежение"; продължаване на 4-годишната програма за балансово мерене на трафопостовете. Предвижда се стартиране на нова програма за подновяване на заземяване на трафопостовете. В плановете е строеж на подстанция „Царацово" и проектиране на подстанция „Тракия". До края на тази година се предвижда да приключи програмата за подмяна собствеността на електромерите .

Статистиката показва, че за периода февруари-април 2009 г. 36% от жалбите на клиентите ни са насочени към коректността на отчитането, 9% са оплаквания относно точността на електромера. Мога да кажа обаче, че под 1/3 от жалбите на клиентите са основателни.

Идва лятото, миналата година имахте редица проблеми по Черноморието. В началото на юли 2008 г. Несебър и Слънчев бряг останаха на тъмно за 6 часа. Това породи недоволството от страна на чуждите туристи, които дори заявиха, че ще съдят България. Какво правите тази година, за да не се стига до същите ситуации с прекъсванията на електричеството?

Радостина Гаджева:

Компанията полага усилия за повишаване сигурността на снабдяването, намаляване броя на авариите и повишаване качеството на доставяната електроенергия. В тази връзка реализираме редица мащабни проекти по Черноморието. Планирано е включване към новата подстанция "Созопол" на НЕК. Планирано е също преместване на мобилната EVN-подстанция от Созопол в Слънчев бряг 1. В плановете са изграждане на 20 трафопоста, 2 възлови станции, 19,2 км кабелна линия „Средно напрежение", смяна на 12 км възлови линии „Средно напрежение", изграждане на 4 възлови станции в Слънчев бряг, оборудвани с телеуправление; изграждане на нова модерна кабелна лаборатория. За периода, в който "ЕВН България" оперира в Югоизточна България, компанията е присъединила над 70 хил. нови битови и стопански клиенти.

Каква е събираемостта на дължимото в проблемния пловдивски квартал "Столипиново"? В момента имате ли проблеми с плащането? Колко средства вложихте и какво се промени в ромския квартал, след като станахте оператор?

Радостина Гаджева:

В пловдивския квартал „Столипиново" можем да се похвалим с успешното приключване на един доста мащабен проект - и по размер на инвестициите, и по значение. Проектът включваше подмяна на съществуващата инфраструктура и на отчитащите електроенергия устройства с дистанционно отчитани електромери. Важно е да се отбележи, че при всички тези дейности е запазено правото на всеки клиент в „Столипиново" да има свободен достъп до електромера си и измервателните уреди са монтирани на височина, позволяваща такъв контрол (колкото човешки ръст). Взетите мерки подобриха качеството на предоставяната услуга като същевременно значително повишиха събираемостта от абонатите. В квартала изцяло бе подменена техническата инфраструктура. Беше извършена реконструкция на 187 километра мрежа. Модернизирани бях 17 трафопоста в квартала, като част от тях бяха изградени и оборудвани наново, защото са били напълно разрушени или опожарени в миналото. Новомонтирани или подменени бяха над 6300 електромера и около 840 електротабла. Налична е охрана на съоръженията. След подмяната на съществуващата инфраструктура в квартала, вече на практика е невъзможно да се извърши незаконно присъединяване към мрежата до границата на собственост - електромерите в електрическите табла. Това е точката, до която дружеството отговаря за сигурността на мрежата. За целта имаме сключен договор и с охранителна фирма, която следи денонощно за целостта на съоръженията. Общите инвестициите за изграждане, модернизация и реконструкция на енергийната инфраструктура в квартал "Столипиново" надхвърлиха 5 млн. лева.

След реализацията на проекта събираемостта на текущите фактури заедно с изплащането вноските по старите задължения е над 85%. В началото на проекта събираемостта беше около 2%. Дружеството проведе кампания за информиране на населението относно правата и задълженията на хората от квартала като потребители. Основните ни инструменти са личните срещи и информационни материали, които бяха разпространени в квартала. Наехме и образовани млади хора, които живеят в квартала и ги обучихме, за да служат като консултанти на място. Чрез новата модерна система новите електромери се отчитат дистанционно, т.е. няма инкасатори в квартала. Ако се наложи прекъсване на електроснабдяването, това също се извършва, без да се налага наш сътрудник да ходи на място. Неплащането на сметката е основание за спиране на снабдяването с електричество. В същото време развиваме проект „Алианс с коректния клиент", с които целим насърчаване на редовните платци.

Как стои въпросът с болниците-длъжници? Към февруари 2009 г. болницата в Пловдив дължеше близо 7000 лв., в Девин - 33 000 лева, а в Любимец - над 22 хил. лв. Кои болници са изплатили задълженията си и с кои сте се договорили за разсрочено плащане. Има ли вероятност някои болнични заведения да останат на тъмно, ако не си платят дължимото и след като изтече разсроченото плащане?

Радостина Гаджева:

Дружеството е готово да проведе разговори с всеки свой клиент за разсрочено плащане на стари задължения, за да бъде намерено най-доброто и за двете страни решение. Компанията спазва принципа за равно третиране на своите клиенти. При наличие на некоректност от страна на клиентите и нежелание да се намери решение в условия на диалог, компанията пристъпва към прилагане на процедура за прекъсване на електрозахранването, предвидена в Общите условия, одобрени от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране. С радост можем да отбележим, че в случаите с болнични заведения досега не се е налагало да минаваме тази процедура до край и винаги сме намирали решения, които защитават интересите и на двете страни. Към момента болниците в Девин и Любимец спазват протоколите за разсрочване, а с болницата в Пловдив продължават преговорите.

Въведохте медиаторите като нова форма на работа между компанията и клиентите. Има ли вече конкретни постигнати резултати?

Радостина Гаджева:

В България медиацията се развива изключително интензивно през последните години. В Европа тази практика съществува от много години, прилага се широко и с успех от много клиентски ориентирани компании. Всеки клиент на дружеството може да се обърне към Центъра за медиация в Пловдив, който е част от Българската асоциация за извънсъдебно решаване на спорове (БАИРС). Чрез медиацията дружеството дава на своите клиенти още една възможност да намират решение на въпроси, отправени към "ЕВН България" или на спорове, на които не са постигнали приемливо за тях решение. Надяваме се с помощта на медиацията да успеем още по-добре да разберем потребностите и мнението на клиентите и да анализираме възможностите за усъвършенстване на клиентското обслужване.

 

Интервю на Апостол Апостолов, Econ.bg


 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 15.04   1715 г. – В Южна Каролина индианците убиват 90 английски заселници, което става повод за започване на войната между англичаните и индианците. 1795 г. – Литва е...