Доброто планиране е в основата на успешното събитие*

05.03.2013 | 12:10
по статията работи: Петя Бързилска
Ованес Ованесян, съсобственик и изпълнителен директор, Web and Events
<p>Ованес Ованесян</p>

Ованес Ованесян

Снимка: Личен архив

Специално за Econ.bg

Ованес Ованесян е съсобственик и изпълнителен директор на компанията за организиране на събития Web and Events. Той се занимава с уеб проекти, онлайн маркетинг и организация на събития. Ованес Ованесян също така е част от Фондация “Идентичност за България”, работеща за положителния имидж на държавата, развитието на младите и реализацията им в България. Също така той е един от организаторите на форум "Кариера в България" и поддържа кариерния уебсайт Back2B.

Разговаряме с г-н Ованесян по повод предстоящата официална церемония по награждаването на победителите в конкурса Eventex Awards 2012 г. - родните награди за организатори на събития и техните партньори.

*Econ.bg е златен медиен партньор на Наградите, които ще бъдат връчени на 6 март.

 

Г-н Ованесян, как се организира едно бизнес събитие или форум? От какво зависи успехът му?

Ованес Ованесян:

Според мен няма една формула за успех. Всеки елемент има значение и успехът на едно събитие се крие във вниманието към детайлите.

Ние продуцираме събития от идейната концепция и дизайн, до изработката на уебсайта, намирането на спонсори и партньори, маркетинга, продажбите, цялостното провеждане, както и хилядите съпътстващи задачки. Това изисква изключително много и разнообразни умения и е много интересно.

Обръщаме специално внимание на идейната концепция и планирането - те са основни за всяко успешно събитие.

Кое бизнес събитие може да бъде определено като иновативно?

Ованес Ованесян:

За мен иновативността на всяко събитие се крие в 3 основни елемента: събитията да имат отличителен белег, да са зелени и да използват технологии за оптимизиране на процесите.

Отличителен белег

Да има нещо интересно, извън основната програма на събитието, което да прави силно впечатление.

На наши събития е имало кралски пудел на сцената, масажи в почивките, мини-голф във фоайето, барабани на коктейла и много други забавни неща. Не обявяваме нищо предварително – така е по-интересно за участниците! Хората помнят семинарите ни дълго след това, именно заради отличителните белези.

Зелени

Вярваме, че организаторите на събития носят отговорност пред обществото и трябва да мислят за природата.

Ние вкарахме много зелени практики. Почти не печатаме винили и материали за събитията, изпращаме електронни удостоверения за участие, събираме и преизползваме връзките за баджовете и още много други неща. Скоро ще започнем и да събираме отпадъците разделно и ще интегрираме и други зелени практики.

Радваме се, че покрай нас и много други организатори започнаха да мислят за това как да са по-зелени и се надявам все повече да го правят. За съжаление, в глобален мащаб нашите събития са капка в морето. Най-големите замърсители си остават огромните концерти и фестивали с публика от десетки хиляди. Според мен е изключително важно именно те да помислят върху това как могат да са по-зелени.

Технологии

Технологиите дават много възможности за оптимизиране на процесите. Да си хвърлите 90% от услията в това да пишете имейли и да попълвате таблици е загуба на човешки ресурс.

Ние използваме първия софтуер за управление на събития – weemss (www.weemss.com). Последната година насочихме голяма част от усилията си именно в разработването на софтуера за управление на събития, който ще промени напълно начина, по който се организират събитията. Имаме екип, който се занимава само с това и скоро софтуерът ще е достъпен за всеки организатор по целия свят.

Колко е важен професионализмът при организирането на събития и какво значи професионализъм в България?

Ованес Ованесян:

Професионализмът се крие основно в успешното планиране. За съжаление много хора не си предвиждат достатъчно време за планиране и затова много събития се провалят.

Естествено има много елементи, които говорят за професионализъм, но времето е наистина основният фактор. Дори и ние с толкова много опит си предвиждаме между 4 и 6 месеца за всяко събитие.

Какво отличава наистина успешната маркетингова кампания?

Ованес Ованесян:

За мен успешната маркетингова кампания се крие в 2 елемента - успешно планиране и действията в реално време.

Доскоро маркетингът беше изцяло зависим от доброто планиране. Правилата обаче се промениха последните години и вече е много по-важно да можеш да реагираш бързо и адекватно на актуалните събития, промените и обратната връзка от страна на потребителите/клиентите.

Маркетингът вече се случва в реално време и затова въпреки че доброто планиране е важно, адекватната реакция по време на кампанията е наистина ключова.

Какво може да кажете за развитието на маркетинга в България през последната година?

Ованес Ованесян:

Рекламите са станали много агресивни - както в България, така и по света. Толкова са агресивни, че хората ги игнорират все повече и повече.

Интернет е все по-силен канал за маркетинг за сметка на традиционните канали. Фирмите вече го осъзнават все повече маркетинг бюджети се влагат в интернет за сметка на другите канали.

Интернет е единственият канал, който позволява интеракция и обратна връзка между фирми и потребителите. Това е изключително важно - особено за малкия и средния бизнес.

Какви са Вашите прогнози за бъдещето на маркетинговата индустрия през настоящата година?

Ованес Ованесян:

Маркетингът чрез съдържание (content marketing) е бъдещето. Той е основна част от маркетинга и в настоящия момент, но според мен следващите няколко години ще са повратни. Който е започнал да инвестира време и ресурс в това, ще пожъне успеха след няколко години.

Маркетингът чрез съдържание се фокусира върху поддържането на блог, включване в дискусии и коментари на съответните теми, активност в социалните медии, управление на репутацията онлайн, както и много други точки, свързани със създаването на съдържание онлайн.

Предимството на този вид маркетинг е, че не изисква огромни бюджети и дори малките и стартиращи фирми могат да насочат услията си към него.

Недостатъкът му е, че отнема доста време докато резултатите са налице, но според мен си заслужава!

Кои събития очаквате с нетърпение?

Ованес Ованесян:

Естествено, че нашите.:)

Това интервю ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....