Юри Копач, член на Управителния съвет и зам.-изпълнителен директор на ЗАД „ВИКТОРИЯ“, отговаря на въпросите, свързани със събитията през последните дни в следствие на падналата на 8 юли градушка в София.
Г-н Копач, колко от вашите клиенти са подали сигнали за щети след бурята и градушката в София до този момент и за какви щети става въпрос? Как успявате да обслужите всички клиенти?
По отношение на застрахователно АД „ВИКТОРИЯ“ са се обадили вече над 1000 клиенти. Постоянно продължават обажданията, голяма част от които съответно веднага се насочват към пунктовете за огледи, а на другите се насрочва съответно час кога да дойдат. По отношение на щетите - след градушка те са смесени. Обикновено това са начуквания по целия автомобил и счупени стъкла. Трябва да кажа, че първите няколко часа винаги са пикови за такова масово събитие. Напълно нормално е колегите да поемат страшно много обаждания, защото почти няма автомобил в София, който да има „Каско“ и който да не е ударен, поради факта, че около 17 часа трафикът от автомобили е огромен. Само автомобилите, които са били под някакъв навес или в гараж по време на градушката, са без щети. Всичко друго традиционно е било в движение или на улицата, което автоматично означава и удар от градушката. Затова пак казвам, първите часове винаги са пикови за всеки един застраховател. Въпросът е да успее да запише всички обаждания, да приеме първите клиенти, които са се явили в пунктовете, а на тези, които са записани, да бъде даден номер на претенция, така че хората да са спокойни. Съответно да им бъде върнато обаждане и да бъдат поканени за извършване на допълнителен оглед в удобно за тях време през следващите дни, защото всички сме на работа и е нормално хората да бъдат притеснени от тази гледна точка. В случаите, в които клиентите ни не идват в пункта за огледи директно, а се обаждат предварително в кол центъра, договаряме удобен за тях ден и час. Работим и с удължено работно време до 20:00ч., така че съвсем спокойно след работно време хората могат да дойдат и да си заведат щетата.
Срокът, в който трябва да се обяви щета е 7 дни. Считате ли, че този срок е достатъчен и какви стъпки предприема вашето дружество с цел обслужване на всички клиенти?
Нашето дружество няма проблем в момента с обслужване на клиентите. Първите два часа на деня след градушката бяха пикови, тъй като много граждани правилно бяха дошли да си заведат щетите веднага. След като попремина този пик оттук нататък съвсем регулярно и нашите клиенти се обслужват спокойно, като обработваме данните и извършваме съответните огледи. Не е проблем гражданин да дойде и след седмия ден, въпросът е, че в случаите, когато имате счупено стъкло на автомобила, напълно нормално е да изискате веднага да ви насочим към съответния доверен сервиз на ЗАД „ВИКТОРИЯ“ и да ви поставят ново стъкло, защото автомобилът в повечето случаи стои на улицата, а това води и до предполагаемо увеличаване на щетите и безпокойство. С предимство каним клиентите, които имат счупени стъкла да заведат претенция, за да можем веднага да ги насочим към съответен сервиз за поставяне и монтиране на нови стъкла за тяхното спокойствие. Ние удължихме срока за нашите клиенти за уведомление за щети до 30 дни. При нас създадената организация е такава, че приемаме клиентите си спокойно, без напрежение за тях.
Каква е процедурата по обявяване на щета. Какво трябва да направят пострадалите клиенти, така че възможно най-бързо и лесно да се извърши процедурата?
Задължително е да се свържат със застрахователя си, да го уведомят за уврежданията и да се договорят за реда, по който ще бъде извършен оглед на автомобила. Тъй като имаме по-големи корпоративни клиенти, които например са имали много автомобили на едно място, в тези случаи се насочват групи, които да извършват огледи на място. Когато става въпрос за индивидуален клиент, той трябва да се обади при съответния застраховател и там ще получи указания, какво е необходимо да направи в случая.
И още нещо, което е изключително важно. Почти всички застрахователи за удобство на клиентите си в момента не изискват представянето на документ от компетентен орган за това, че е имало природно бедствие, например служебна бележка от ХМС, такъв документ не е необходим. Застрахователите са приели, че в случая имаме масово природно явление, така че клиентите просто трябва да дойдат с автомобила си за оглед без никакви документи за доказване на събитието
Възможно ли е щетите като очукване по ламарината в следствие на градушка да са напълно поправими?
Със съвременните технологии за възстановяване на удари след градушка, очукването по ламарината е напълно поправимо . Затова има сервизи, които добре се справят с тази процедура. По принцип всичко е възстановимо, лошото е само това, че ако е нов автомобила се налага пребоядисваме на съответните детайли, което означава, че колата няма да бъде с оригиналната боя.
ЗАД „ВИКТОРИЯ“ разполага с мрежа от над 250 доверени сервизи в цялата страна за удобството на нашите клиенти. Списъкът с доверените сервизи на Застрахователно АД „ВИКТОРИЯ“ клиентите ни могaт да изтеглят от www.victoria-insbg.com.
Не случайно мотото на нашата кампания е: „С Гражданска отговорност и КАСКО в ЗАД „ВИКТОРИЯ“ проблемите са вече история!“