Специално за Econ.bg
Г-н Персон, представете ни накратко асоциацията “Пост Юрoп” (PostEurop)....
Ингемар Персон:
Това е сдружение на 44 национални пощенски оператора в Европа. Ние свързваме всеки ден 800 милиона души, имаме 175 000 центъра за обслужване на клиенти и за нас на Стария континент работят 2,5 милиона служители. Това, разбира се, е персоналът на нашите членове взети заедно. Асоциацията се бори за осигуряване на максимално добри условия за своите служители.
В какви направления работи вашата организация?
Ингемар Персон:
Структурирали сме своите дейности в 4 основни направления: регулаторна рамка, пазарна среда, оперативно управление (включително качество), среда, свързана със социалната отговорност и ангажименти. Работим по въпроси, свързани с човешките ресурси и такива, които се отнасят до околната среда. През месец юни тази година започнахме една инициатива, която окуражава нашите служители да допринесат за намаляване на емисиите на въглероден диоксид през следващите 10 години. Към тази инициатива в момента са се присъединили 14 от най-големите наши членове, както и страни като Малта и Гърция. Това, което е много положително в рамките на нашата организация, е, че в рамките на споменатите 4 направления, работят повече от 40 работни групи.
Най-голямата сила на нашето сдружение е това, че ползваме експертните познания на всички наши членове. В нашата централа в Брюксел работят само 7 души, но имаме достъп до най-добрите специалисти на всички пощенски оператори.
В каква насока трябва да работят още “Български пощи” и какво трябва да промени в работата си националният ни пощенски оператор според Вас?
Ингемар Персон:
Аз не съм постоянно в България, за да давам съвети какво трябва и не трябва да правят "Български пощи”. Това, което успях да видя, са едни добри, агресивни планове за инвестиции - както за обучение на персонала, така и за поддържане на трудовите отношения със служителите.
По какъв начин “Пост Юроп” ще помага на “Български пощи”?
Ингемар Персон:
Най-вече ще осигуряваме достъп до експертни познания. Много интересно е обаче, че въпреки засилващата се конкуренция между пощенските оператори в света, се засилва и сътрудничеството между тях. Виждате, че в Централна и Източна Европа много често идват оператори от Великобритания, Франция, Германия, които правят прегледи на качеството, занимават се с различни консултации, които подобряват работата на компанията.
На кое място в Европа бихте поставили “Български пощи”?
Ингемар Персон:
Не бих могъл да се наема с подобна класификация. Все едно е да мислим какво ще се случи в пощенския сектор през следващите 5-10 години. Това за съжаление е въпрос, на който не мога да отговоря. Ситуацията ще се промени, ще трябва да изчакаме, за да разберем.
Интервю на Апостол Апостолов