Драматичните промени в начина, по който работим, са провокирани от нови модели на поведение, както и от съвременните технологии. Предизвикателствата на работното място стават все повече не само за управленските екипи, но и за служителите. Представяме ви петте основни качества, според „Форбс“, които модерният служител трябва да притежава.
Приемете промяната.
Служителите развиват навици да вършат работата си по определен начин. Те са свикнали с едни и същи технологии и процеси в продължение на години, но това не означава, че тези технологии са най-подходящите за компанията или за самите служители.
Имайте предвид, че след няколко години основна работна сила ще бъде поколение, което е израснало, използвайки различни социални мрежи и начини на комуникация, в търсене на хора и информация. Тази нова работна сила означава нови модели на поведение и технологии. Служителите трябва да продължат заедно напред и да приемат промяната, която ще направи работата и живота им по-лесни.
Както Чърчил е казал: "Да подобриш, означава да промениш; да си перфектен, означава да променяш често".
Говорете открито.
За първи път в историята на бизнеса „лидер“ и „мениджър“ не са взаимно изключващи се. Лидерите трябва да бъдат хора, които са ентусиазирани, притежават съответните знания и не се страхуват да споделят. Новите комуникационни технологии дават възможност на всеки служител в компанията да споделя интересите и идеите си. Ако се интересувате от нещо, имате възможността да бъдете лидер и познат глас по определена тема. Но това няма как да се случи, ако не говорите открито. Няма как да сте лидер, ако се страхувате да споделяте.
Бъдете самостоятелни.
Сега, когато служителите имат възможност да работят от навсякъде по всяко време, от особено значение е да бъдете самостоятелни. Вече няма мениджър, който да наблюдава всеки ваш ход и да ви напомня, че имате работа за вършене. Тази свобода е привилегия и отговорност едновременно. Огромно доверие ви е гласувано в изпълнението на задачите. Като модерен служител трябва да сте способни да вършите добре работата си от вкъщи, кафенето или офиса.
Споделяйте и помагайте на другите.
Това е едно от основните качества за модерния мениджър, но и за модерния служител. Обикновено служителите искат да запазят идеите за себе си, за да могат да получат лично признание за приноса си. Този модел вече не е ефективен.
С разрастването на методите за комуникация лесно може да бъде проследен източника на конкретна идея. Споделянето не само допринася за екипа, но също така и за самите вас като служители. Колегите и началниците ви ще оценят вашата способност за споделяне и желание за помощ, когато е необходимо. По този начин градите имидж на лесен за сработване човек и активен служител.
Следвайте приоритетите си и се фокусирайте.
В днешната работна среда ние сме дърпани в много посоки. Имаме среща, докато проверяваме мейли, туитваме, редактираме документ и общуваме с колега по Skype. Губенето на фокус е изключително лесно в подобни условия. Служителите не трябва да забравят да се фокусират върху работата, която трябва да се свърши. Приоретизирайте потоците от информация и се концентрирайте върху наистина важното.