Блогърите - новите журналисти

13.11.2012
по статията работи: Елица Елефтерова
Тези специалисти по определени теми заемат все по-голяма част от експертните мнения в мрежата и се налагат като утвърдени коментатори
Блогърите - новите журналисти

През последните години все по-осезаемо медиите се променят. Причини за това са както различните нови технологии, които позволяват непрекъснато следене на потока от информация в интернет, така и начинът, по който тя се предоставя. Едно от явленията, които оказват най-голямо значение за тази промяна, са блогърите.

Тези специалисти по определени теми заемат все по-голяма част от експертните мнения в мрежата и се налагат като утвърдени коментатори навсякъде по света.

Как се управлява един блог?

Световноизвестният специалист по онлайн маркетинг и вирусни кампании Дейвид Миърман Скот по време на своя New Marketing Masterclass, който се проведе в София, представи свежи идеи и практики от блогосферата. Econ.bg беше златен медиен партньор на семинара.

Според Скот не е необходимо пишещите в интернет да поддържат акаунти в много и различни социални мрежи и блогове. Необходими са максимум два-три акаунта. Те обаче трябва да се следят усърдно, блоговете да се списват редовно - поне един-два пъти седмично. Примерите, които той даде по време на семинара, бяха от собствения му опит като блогър.

Най-важното за един блог са текстовете - те трябва да бъдат интересни и съдържателни. Все пак блогът се поддържа и посещава от хора, които са запалени по определена тема. Според Дейвид Миърман Скот понякога дори не е необходимо да се създава блог, а само да се коментират чужди публикации в блогове. Маркетинг гуруто беше категоричен, че едно от предизвикателствата пред него е да създаде дискусия под своите публикации в блога си.

По този начин според него се раждат едни от най-добрите идеи или се разглеждат проблеми от различни гледни точки, което е полезно и ефективно за работата на всеки маркетинг мениджър.

Освен това във всеки блог трябва да има възможност за коментар и обратна връзка с читателите - да е посочен адрес, на който потребителите да осъществят лична връзка са блогъра.

Блогърите - експерти и журналисти

Скот изказа предположението, че бъдещите медии ще са някакъв тип блогове. Тази тенденция се наблюдава и сега - голяма част от резултатите, излизащи в търсачката Google при задаване на ключови думи по актуална тема, са статии именно от блогове.

От друга страна според Скот блогърите, които следят продължително време една тема, стават специалисти, чието мнение е не по-малко ценно от това на анализаторите или оторизираните експерти в определена област. Затова според него блогърите могат да бъдат канени в телевизиите като коментатори и да публикуват мнението си по зададени им въпроси.

Според маркетинговия експерт всички блогъри заедно представляват най-голямата медия в световен мащаб.

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...