Какво различава великите мениджъри от посредствените?

18.07.2012
по статията работи: Ралица Стоянова
8 ключови схващания за компанията, работното пространство и управлението на екипа, общи за най-добрите лидери
Какво различава великите мениджъри от посредствените?

 

Най-добрите мениджъри имат съвсем различно отношение към компанията, работното пространство и управлението на екипа си от това на онези, които са посредствени или просто добри.

В сайта за бизнес и предприемачество Inc.com маркетинг и бизнес експертът Джофри Джеймс представя 8 ключови общи схващания на "най-добрите от най-добрите мениджъри" на базата на свои интервюта с едни от най-успешните ръководители на компании в света.

Ето ги и тях:

Бизнесът е екосистема, не бойно поле

Средностатистическите шефове разбират бизнеса като конфликт между компании, отдели и групи. Те сформират армии от “войни”, набеждават конкуренцията за враг и третират клиентите като “територия, която трябва да бъде завладяна”.

Добрите шефове разбират бизнеса като симбиоза, където най-адаптивната фирма оцелява и процъфтява. Те създават екипи, които лесно се приспособяват към нови пазари и бързо започват да си партнират с други компании, клиенти и дори конкуренти.

Компанията е общност, не машина

Обикновените шефове разбират компанията като машина, чиито зъбци са служителите. Те създават строги структури със строги правила и “държат здраво волана”.

Наистина добрите мениджъри гледат на компанията като сбор на инвидуални мечти и надежди, събрани с обща цел. Те вдъхновяват служителите си да се посветят на успеха.

Мениджмънтът е услуга, не контрол

Обикновените шефове настояват служителите да правят точно това, което са им казали. Те се страхуват от всичко, което напомня на неподчинение и създават среда, в която индивидуалната инициатива се свежда до “нека да изчакаме да видим какво ще каже шефът”.

Истинските лидери задават основната насока, а след това просто предоставят на служителите си ресурсите, които са им необходими, за да изпълнят работата. Те оставят екипа да си създаде своите собствени правила и се намесват само при нужда.

Служителите ми са равни на мен

Обикновените шефове гледат на служителите си като на свои подчинени, на които не могат да се доверят. Служителите се засягат от това отношение и започват да се "скатават" от работа.

Добрите мениджъри се отнасят с всеки от служителите си така, сякаш той е най-важният човек във фирмата. По този начин служителите на всички нива се чувстват значими и си вършат работата по най-добрия възможен начин.

Мотивацията идва от визията, не от страха

Обикновените шефове гледат на страховете на служителите - да не бъдат уволнени, да не загубят привилегиите си, като на основния начин да ги мотивират. По този начин обаче екипът, а и самите шефове се “парализиризат” и не могат да взимат рискови решения.

Добрите шефове вдъхновяват служителите си да виждат бъдеще, в което те самите участват. По този начин хората от екипа работят по-усърдно, тъй като вярват в целите на компанията, чувстват се удовлетворени, и разбира се знаят, че им се полага “парче” от наградата.

Промяната води до успех

Обикновените шефове гледат на промяната като на нещо сложно и плашещо, нещо, към което трябва да се прибягва само в краен случай. Те я отлагат докато не стане прекалено късно.

Лидерите гледат на промяната като на неизменна част от живота. Те знаят, че успехът е възможен, само когато служителите и организацията “прегърнат” нови начини за правене на бизнес.

Технологиите предлагат подобрения, не автоматизация

Обикновените шефове се придържат към остарялото схващане, че технологията на първо място е начин да засилят контрола и да увеличат предвидимостта. Те инсталират системи, които в крайна сметка не са в полза на служителите.

Добрите мениджъри гледат на технологиите като на начин хората да бъдат по-креативни и да общуват по-лесно. Те адаптират фирмените си системи към устройства като таблети и смартфони, които служителите им обичат да ползват.

Работата трябва да носи радост, а не умора

Обикновените шефове споделят виждането, че работата е необходимото зло. Те разглеждат себе си като потисници, а служителите си - като жертви.

Истинските лидери мислят за работата като нещо, което трябва да носи радост. Именно затова те смятат, че мисия на шефа е да разпределя задачите на служителите си така, че да ги направи наистина щастливи.

Оцени статията:
5.00/10
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...