"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги

05.06.2023 | 09:45
по статията работи: econ.bg
Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени
"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги
Снимка: Ние, потребителите

Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...