Онлайн търговията е водещ канал за Black Friday 2020

16.11.2020 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Предпочитанията на българите към онлайн пазаруването значително са се увеличили вследствие на пандемията
Онлайн търговията е водещ канал за Black Friday 2020
Снимка: под лиценза на creative commons

Ежегодното проучване на Kantar* преди Black Friday показва, че ускорената еволюция на онлайн търговията през последните месеци повишава и популярността на кампанията у нас. Рекордните към момента 96% от българите знаят какво представлява Black Friday, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти с намаления и да направят покупка.

Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – това е мнението на 73,7% от потенциалните клиенти* (три пъти повече от предпочитащите физически магазини). В сравнение с миналата година и най-вероятно поради пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта. eMAG.bg, от своя страна, продължава да е водеща платформа сред дестинациите за електронна търговия по време на кампанията – споменавана като предпочитано място, за което първо се сещат, от 26,1% от респондентите в проучването, възнамеряващи да направят своите покупки онлайн. Електронната платформа за пазаруване организира своя Black Friday в България за 8-ма поредна година, като през 2020 г. той ще се състои на 20 ноември.

Проучването* отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21,6%) и Малки домашни електроуреди (11,6%). Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%);  35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн). 

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...