H&M губи заради високите цени на памука

29.03.2012 | 14:40
по статията работи: Петя Бързилска
Компанията смята да отвори нова верига магазини
H&M губи заради високите цени на памука
Снимка: H&M

Модната търговска верига H&M, която отскоро има магазин и в България, предупреди, че е претърпяла загуби заради високите цени на памука. Въпреки това за първото тримесечие на 2012 г. компанията отчита 5%-но увеличение на приходите си поради ръст в обема на продажбите, предаде онлайн изданието „Бизнес Инсайдър“.

Приходите, които отчита H&M обаче, са доста под очакваните. След излизане на тримесечния доклад на борсата в Стокхолм акциите на шведския производител на дрехи се понижиха с 5% и стигнаха 35,72 долара за брой.

Чистата печалба на компанията за периода декември 2011 г. - февруари 2012 г. е 2,74 млрд. крони или 411 млн. долара. Това е увеличение от близо 5% спрямо същия период година по-рано, когато чистият доход е бил в размер на 2,62 млрд. крони. Същевременно продажбите са се увеличили до 27,8 млрд. крони от 24,5 млрд. крони година по-рано. Компанията отбелязва, че през март 2012 г. положителната тенденция за обема продажби продължава.

Въпреки увеличението на печалбата и продажбите обаче H&M отбелязва, че брутният марж на печалбата й се е свил с 55,8%. Отчасти това се дължи на факта, че компанията е поддържала твърди продажни цени въпреки покачването на разходите си за закупуване на материали.

"Нарасналите разходи за закупуване на материали се дължат от една страна на по-високата цена на памука през разглеждането тримесечие, в сравнение с доставката цена за периода година по-рано, но в същото време причина са и направените дългосрочни инвестиции, които включват разрастване на общото търговско предлагане", заяви главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон.

Той също така каза, че компанията планира през следващата година да отвори нова верига магазини, която ще стъпи върху вече стартираната от H&M престижна марка Collection of Style (COS) през 2007 г.

"Както и COS, която в момента в много успешна и има добра ефективност, новата верига магазини ще бъде независима и ще допълни останалите магазини от групата", каза Персон. "Имаме големи очаквания за новата марка и обмисляме възможностите за други потенциални инициативи", допълни още главният изпълнителен директор.

Интервю на Econ.bg с регионалния мениджър на H&M за България Ралф Вайн може да прочетете тук.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...