Интернет компанията Yahoo планира да промени начина, по който гледаме телевизия. План, който може да изключи кабелните оператори от пазара, съобщава „Бизнес Инсайдър“.
В проекта вече са се включили производителите на телевизори Samsung и Vizio. По време на ежегодното технологично изложение CES 2014, изпълнителния директор Мариса Майер представи „Умният телевизор на Yahoo” (Yahoo Smart TV).
Това не е просто нов телевизор, а по-скоро представлява софтуер, вграден в менютата на другите ТВ компании. „Умният телевизор“ работи по начин, който позволява събирането на информация за предпочитанията на потребителите спрямо това, какво те гледат най-често.
По този начин приложението предлага на зрителите различни предавания на база събраните данни за техните предпочитания. При връзка с интернет телевизорът може да предложи и предавания от други видео източници като Youtube.
Софтуерът представлява един своеобразен „телевизионен гайд, който се учи от това какво най-често гледаме“.
Ако иновационният продукт на Yahoo завладее пазара това може или да спаси, или да „унищожи“ традиционната телевизия. Стандартната сателитни и кабелни ТВ излъчвания малко по малко са заместени от други източници. Потребителите започват да се насочват все повече към интернет и своите лаптопи.
„Умният“ телевизор обещава поне да държи зрителите пред екраните, независимо дали гледат ТВ програми или предавания от други източници. Технологията обаче предлага и уеб-базирани излъчвания и възможността да работи без кабелен оператор, застрашаваща пряко стандартните доставчици на ТВ програми.
По време на изложението Yahoo разкри и как смята да развива другите си големи проекти като Tumblr. Официално бре представена платформата Yahoo Advertising, която ще опрости купуването на реклама върху различни сайтове, собственост на компанията.