Бялото сирене е продуктът, който е сред най-предпочитаните на българската трапеза - 91% от потребителите купуват сирене за домакинството, а 42% го консумират всеки ден. Това сочат резултатите от проучване за потребителските нагласи, проведено от Market Links.
Повече от половината потребители обаче смятат, че качеството на българското сирене е ниско, а 73% са на мнение, че здравните институции не прилагат необходимия контрол върху процеса на производство.
Значителна част от потребителите не са наясно и със съставките и процеса на производството му. Една трета никога не са търсили подробна информация, а други 41% само в някои случаи.
Обезпокоителен е и фактът, че според проучването сред българските потребители няма известен критерий за качеството на бялото сирене. Така например по-голямата част от участниците в проучването (86%) декларират удовлетвореност от качеството на сиренето, което обикновено купуват. От друга страна обаче, около две трети от респондентите смятат, че бялото сирене на българския пазар е с ниско качество.
Според проучването пазарът на бяло сирене не се характеризира с висока лоялност към отделните марки. Преобладаващата част от потребителите (две трети) редуват 2-3 марки и избират между тях в момента на покупка. Въпреки това, в сравнение с преди около 10 години, значимо се е увеличил делът на респондентите, които вземат под внимание коя е марката, която купуват.
Друг извод от проучването е, че качеството на бялото сирене е основен фактор при избор на конкретна марка. Над две трети от респондентите (68%) не биха направили компромис с качеството на бялото сирене за сметка на цената му. Други 25% са склонни да дадат приоритет на цената на бялото сирене и биха пренебрегнали качеството на продукта.
Млечните продукти, които присъстват най-често на трапезата на българския потребител, са: кисело мляко (94%), бяло сирене (91%), кашкавал (89,3%), прясно мляко (76,3%), масло (64,3%), топено/крема сирене (52,2%), плодово кисело мляко/кисело-мелчни напитки (37%), френски сирена – Бри, Рокфор, Едамер, Конте и др. (16%), моцарела (6,5%), прясно/неузряло сирене (6%).
Днес с официална пресконференция започна националната образователна кампания "Всичко за сиренето". Нейните основни цели са да повиши потребителската култура и да даде повече информация относно бялото саламурено сирене. Кампанията е инициирана от компанията за млечни продукти "Фама Сердика" ЕАД. Част от нея е информационният сайт www.vsichkozasireneto.bg
Пълния текст на представеното поручване за сиренето ще откриете в рубриката "Анализи" на Econ.bg