Московски: БДЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба

11.03.2013 | 12:31
по статията работи: Петя Бързилска
По думите на министъра в оставка кредиторите могат да получат вземанията си само чрез приватизация
Московски: БДЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба

"БФЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба". Това каза днес на пресконференция министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски, предаде iNews.bg.

Той посочи, че през 2009 г., когато управляващите от ГЕРБ дойдоха на власт, са заварили БДЖ с 840 милиона лева задължения към банки, а държавата не е имала ангажимент към дружеството. По думите му това, което управляващите са успели да направят с много усилия е да намалят задълженията от 840 на 720 милиона лева.

"Скъпи мои, много сте закъснели." С тези думи министърът се обърна към протестиращите срещу приватизацията на БДЖ. Припомняме, че както в събота, така и в неделя (10 март) се проведоха протести в няколко града в страната срещу приватизацията на БДЖ "Товарни превози".

"Ако в момента се вземе решение държавата да влезе в ангажимент и да помага на БДЖ, трябва да се попитат гражданите дали са съгласни да плащат 840 милиона", заяви транспортният министър в оставка. Според него единственият начин, по който кредиторите могат да получат вземанията си, е приватизацията на БДЖ "Товарни превози".

Според Московски, ако кредиторите си поискат парите, "дружеството ще приключи за дни". Според него недоволните е трябвало да предприемат протестните си действия, преди да се натрупат тези задължения.

Част от фирмите, които са подали документи за приватизацията на БДЖ "Товарни превози" са започнали да се отказват, съобщи министърът в оставка. Той заяви, че е уведомен от Агенцията за приватизация за тези намерения на компаниите, а причината била, че те са притеснени от създалата се обстановка.

Припомняме, че по информация на Агенцията за приватизация четири дружества са подали документация за допускане в конкурса за продажбата на БДЖ "Товарни превози”, собственост на "Холдинг БДЖ” ЕАД. В началото януари тази година  обаче девет фирми бяха закупили конкурсна документация за участие в приватизацията на дружеството.

"Двата горещи картофа в сектор "Транспорт" – БДЖ и Български пощи са в проблемно състояние, но има изход, който зависи от следващото правителство", изтъкна Ивайло Московски.  Той подчерта, че ще остане да работи с премиера в оставка Бойко Борисов.

По думите му той оставя министерството си в добра кондиция, като изброи големите инвестиционни проекти, направени в сектора по оперативните програми, и препоръча да не се прави никакво отстъпление по тези проекти и работата да продължи същото темпо.

Московски се похвали и с напредък по изграждането на електронното правителство, като посочи, че интегрирането на 35 публични регистъра вече е факт. Така няма да се налага гражданите да стоят по гишетата в институциите, а ще получават желаната услуга по електронен път, изтъкна министърът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...