Строежът на метрото към "Младост IV" започва в началото на 2013 г.

31.08.2012 | 08:30
по статията работи: Петър Чернев
Днес ще бъде пуснат вторият метродиаметър на подземната железница
Строежът на метрото към "Младост IV" започва в началото на 2013 г.

Има готовност за изграждането на нови четири станции и нови пет километра на метрото - от бул. „Цариградско шосе” до летището. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. Очакванията са строителството на участъка до аерогарата да започне до края на годината.

Следващ етап от строителството на столичното метро е участъкът в кв. "Младост” до Бизнес парка ("Младост" IV), който ще започне да се изгражда в началото на 2013 г. „Подготвено е и трасето за трети метродиаметър, подготвят се апликационните форми, за да кандидатстваме за изграждане и на този участък в следващия програмен период след 2014 г.”, обясни столичният кмет.

През есента ще започне изграждането на участъка от бул. "Цариградско шосе" до Летище София. Паралелно с това ще се обяви тръжната процедура за отклонението от Младост I до Бизнес парка. Това обясни от своя страна изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев в ефира на Дарик радио. Той добави: "Това е третият етап на проекта, който е 8 км, със 7 метростанции. Трябва да започне в края на тази година и да приключи есента на 2014 г.”.

Успоредно с това се подготвя и проекта за третия метродиаметър на столичното метро, което трябва да се построи до 2018 г. 

Припомняме ви, че днес ще бъде пуснат участъкът между кварталите "Обеля" и "Лозенец". По пътя си подземната железница ще преминава през Централна гара, Лъвов мост, НДК и др. Единичният билет за метрото запазва стойността си от един лв., но месечната карта за метрото вече ще струва 35 лв. Досега столичани плащаха по 23 лв. за подземната железница, колкото струва картата за една линия на градския транспорт.

Пресичането на двете линии на метрото "Люлин" - "Младост" и "Надежда" - "Лозенец" ще става на пл. "Св. Неделя", където има изградена подземна връзка между двете станции. „Втората линия на метрото започва от кв. Обеля, през жк Надежда, Централна гара, пл. Света Неделя, НДК, бул. Черни връх. Той е с обща дължина 11 км с 11 метростанции, като 1,3 км от трасето е надземно, останалата част е подземна”, посочи още Братоев.

Как новият метродиаметър ще промени движението на градския транспорт в София може да разберете тук.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...