В България е нужна активна работа за подобряване на застрахователната култура на хората и образоването им за предлаганите от фирмите услуги. Около това мнение се обединиха участниците в четвъртъя панел "Застрахователен пазар" на форума "Шумът на парите", който се проведе вчера в столичния хотел "Шератон" с медийното партньорство на Econ.bg. Повечето хора се задоволяват със задължителните застраховки, които приемат за данък, което от своя страна не помага за развиването на тази култура. Клиентското недоволство към сектора се дължи както на непознаване на договорите и условията по тях, така и на формиране на нереализистични очаквания, обясниха участниците.
На фона на цените, които се плащат, застрахователните услуги са добри, но при такова състояние не може да се очаква подобряване на услугите, обясни изпълнителният директор и собственик на "Брокер Инс" Румен Стайков. Потенциалът за проникване на този пазар обаче остава много висок, допълни той.
"Въпреки това в момента не бива да се експериментира, застрахователите трябва да се фокусират върху дейности, в които са добри и е нужна оптимизация на разходи и дейности", заяви изпълнителният директор и член на СД на "Бул Инс" Стоян Проданов. Според него част от свиването на застрахователният сектор се дължи на психологически елементи по линия на свитото потребление.
"В кризата се видя ясно, че бизнесът не се развива сам, а е нужно активното участие на играчите в него и след периода на турбуленция очаквам по-качествен и организиран пазар", каза Стайков.
Още от форума "Шумът на парите":
Българският капиталов пазар - грешен имидж и липса на ликвидност
Взаимните фондове са твърде малко у нас
Банковите печалби не стимулират външни инвестиции в системата
E. Вучков: Цената на ипотечния кредит е на ниво от 2006 г.