Цената на биткойн отново премина границата от 1000 долара, след като компанията-разработчик на едни от най-популярните игри в социалната мрежа Zynga обяви, че ще започне да приема виртуалната валута като опция за разплащане, информира „Би Би Си“.
Zynga е може би най-значимата компания за видео игри, която приема биткойн към момента. През последната година виртуалната валута доби голяма популярност, но цената ѝ е твърде непостоянна в последно време.
През ноември миналата година тя достигна рекордните 1250 долара, но през декември се срина рязко, след като Китай наложи някои ограничения върху търговията с нея.
Според китайските медии тогава цената на биткойн е паднала до 2650 юана (421 долара).
Днес (6 януари) виртуалната валута се търгуваше близо до 1030 долара на платформата MTGox, която е един от най-популярните начини за обмен на софтуера.
През миналия месец компанията Ouya, произвеждаща базирани на Android конзоли за видео игри, също започна да приема плащания в биткойн. От началото на тази година подобно нещо направи и организацията The Humble Bundle, занимаваща се с разпространение на „инди“ игри.
Поддръжниците на виртуалната валута, която не се контролира от никое правителство или централна банка, настояват все по-усилено за нейното широко използване.
През миналата година стойността ѝ нарасна значително, след като комисия на щатския Сенат я описа като „легална финансова услуга“.
От Zynga обявиха, че ще използват услугата BitPay, позволяваща извършването на трансакции с биткойн, като по този начин потребителите ще имат възможност да закупуват виртуални стоки в рамките на някои от игрите на компанията.
В последно време обаче нараснаха опасенията и рисковете, асоциирани с виртуалната валута.
До голяма степен тя набра популярност, тъй като финансовите трансакции с нея са трудни за проследяване. Често валутата се свързва с нелегални действия в интернет пространството.
През миналия месец Европейският банков орган (ЕБО) излезе със специален доклад за опасностите, произтичащи от биткойн. Редица държави, в това число Китай, Дания и Норвегия, не признаха софтуера за легитимно разплащателно средство или наложиха някои ограничения пред неговото използване.