У нас хляб се купува всеки ден или един път на два дни. Потребителите все по-често се спират на пакетиран хляб. Това става ясно от наблюденията на тенденциите в консумацията на хляб на най-големия доставчик на суровини за хлебопроизводство у нас - Puratos България
Най-продаван у нас е хлябът тип Добруджа, следван от белия хляб.
По последни данни основен критерий при покупката е цената. Интересен факт е, че не е регистриран повишен интерес към хляба, произвеждан по българския държавен стандарт (БДС), коментира Ростислава Павлова, изпълнителен директор на Puratos.
Отличаваща тенденция има при опаковката - 85% от хляба в България вече е пакетиран и нарязан.
Като цяло консумацията на хляб намалява поради промяна в хранителните навици на българите, което се случва под влиянието на чужди култури при хората, които пътуват, считат от Puratos.
Компанията разполага със специален автобус Sensobus, който въщност е напълно оборудвана мобилна лаборатория. В него се провежда анализ на вкусовите възприятия за даден продукт като визия, ухание и усещане на допир. Sensobus обикаля по график в страните, в които е представен Puratos в Европа, и през него минават над 300 потребители на ден. Компанията ще съдейства за първото посещение на специалния автобус у нас през 2013 година, стана ясно още днес.