4 причини защо служителите напускат

02.07.2013 | 09:30
по статията работи: Александър Димитров
Очакванията, социалният живот и личностното развитие са също толкова важни, колкото парите
4 причини защо служителите напускат

Напускането винаги е проблемно както за служителите, така и за компанията. И докато понякога отговорността лесно може да се прехвърли върху една от двете страни, много по-конструктивно е проблемът да се изследва в дълбочината му. Така че, въпросът е – какви може да са причините за отлив на персонал за една компания? BGWDealer предлага 4 по-популярни причини за подобна ситуация.

Неподходящо заплащане

При прекарване на над 8 часа на ден в офиса всекидневно, служителите със сигурност ще настояват за коректно и отговарящо на очакванията им заплащане. В някои случаи компаниите не преценяват внимателно изискванията на работниците си и така се получава неизказано търкане. Затова е добре да има открит диалог и конструктивно разискване на проблема. Естествено също толкова важно е изискваното заплащане да отговаря и на вашите критерии, главно съблюдавайки продуктивността и цялостното представяне на служителите.

Неподходяща позиция

И това не е изолиран случай. Често има разминаване между образованието на хората и тяхната работа. В такива случаи се появява демотивация, служителите не разгръщат пълният си потенциал. Наред с това се засилва и стреса, неудовлетворението, а неотговарянето на очакванията провокира и мързел у работещия. Комбинацията от всичко това има кратка времева граница и най-често води до подаване на документите за напускане.

Неясно кариерно развитие

Всеки иска да се самоусъвършенства. Докато това зависи от него на личностно ниво, в кариерния план нещата зависят и от човека, и от компанията. Ако фирмата няма ясни кариерни „крайъгълни камъни“, които маркират нов етап в развитието на служителите, то те ще започнат да се оглеждат за друга позиция. Такава, която ще е с ясна структура и лесно ще разгръща пред тях възможностите за изкачване по стълбицата.

Лош мениджмънт на работното време

Балансът между напипването на оптималния за компанията обем на работното време и нужната за свършване работа в рамките му и психологическия толеранс на служителите също е важен. При лош мениджмънт на времето в офиса рискувате да демотивирате и насадите трайно усещане за неудовлетворение у работниците.

Кратък пример: ако очаквате (или принуждавате) служителите си да остават допълнително след края на официалния работен ден, за да довършат работата, и това се случва прекалено често, ограничавате социалния им живот. В такъв случай лесно се прокрадва чувство за експлоатация и гняв, което лесно води също до демотивация и желание за напускане. Затова е най-добре да дисциплинирате служителите си така, че да могат да вършат работата си, без да ги задържате прекомерно много извън установените граници на работното време.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
4.50/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото ѝ население. 1329 г. – В Агро Доминико...