Всички фирми се стремят да привлекат клиенти. Ако успеят да се сдобият с дългогодишни лоялни клиенти, още по-добре. Трябва да се вземе предвид обаче едно нещо. Хората предполагат, че вие като предоставящ услугата, ще се опитате да изтъквате само положителните си качества. Вашата задача е да ги убедите, че сте искрени, така, че те да ви повярват. Трябва да се уважава интелектът на клиентите, защото както вие, така и те, не сте глупави. Това обясни маркетинг специалистът Георги Малчев по време на петото издание на семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет“, на което *Econ.bg беше златен медиен партньор.
Експертът говори за концепцията „кредибилност в рекламата комуникация“. Терминът идва от английски език – credibility (правдоподобност), като самата английска дума произлиза от латинската credo, което означава "вярвам" и "мисля и разбирам". Георги Малчев обясни кредибилността с постигането на доверие, убеденост и вяра у хората относно даден продукт или услуга.
Експертът обърна внимание, че най-въздействащият маркетинг метод е този от уста на уста. Важни са още мнението на друг клиент, вече използвал услугата или стоката, както и рекламите в телевизията.
Малчев цитира международно проучване, включващо 56 страни, според което през 2009 г. 71% от хората са вярвали на традиционните платени реклами. Интересно е, че към 2012 г. този процент пада на 47%. За сравнение обаче се увеличава вярата на потребителите в т.нар. earned media. Това са фаворизиращи даден продукт публикации, които обаче не са купени, а са създадени от потребителите, обясни експертът. Доверието в тях от 74% през 2007 г. нараства на 92% през 2012 г. Що се отнася до оценките и препоръките на други клиенти, вярата на потребителите в тях се увеличава от 55% през 2007 г. на 70% през 2012 г.
При мисленето за кредибилност в рекламната комуникация трябва да се обърне внимание на три неща, казва маркетинг експертът.
Посланието – много важно е да бъде крайно ясно какво искаме да е посланието за нашите клиенти
Комуникаторът – каналът на комуникация също е от голямо значение. Важно е да се избере правилният комуникатор за изпращане на посланието.
Взаимодействие – в момента интернет потребителите контролират взаимодействието и могат по всяко време да прекъснат комуникационния канал.
Хората променят поведението си при подходящ канал и комуникатор, каза Георги Малчев. Той даде за пример професионалната мрежа LinkenIn, където при определени условия хората могат да поискат да дадат публично личните си имейли, което не биха направили при други условия. Средата обаче и каналът на посланието са ги накарали да извършат това по-скоро нетипично за тях действие.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!