При изграждането на маркетинг стратегия, трябва да се обърне особено внимание на изпращането на електронна поща на вашите клиенти и на хората, чиито внимание искате да привлечете. Тази комуникационна стратегия не трябва да се пренебрегва, заявиха експерти по време на петото издание на семинара “Интернет маркетинг с нулев бюджет“, на което *Econ.bg беше златен медиен партньор.
Маркетинг и любовно писмо
Управителят на Webcafe Consult Борил Богоев сравни изпращането на добър имейл с писането на любовно писмо. Любовното писмо винаги е различно, излиза от сърцето и няма структура, заяви експертът. Приликата между маркетинга и стратегията на електронната поща е фактът, че и двете са насочени към хората. Целта е постигане на въздействие върху емоционалната част и чувствата на адресатите. Информацията също е важна, но Newsletter кампанията (информационни бюлетини) трябва да бъде насочена към усещанията, подчерта Богоев. В нашите корпоративни имейли трябва да се стремим да изглеждаме искрени и неподправени, като се опитаме да постигнем въздействието на любовното писмо.
Какво намираме в едно любовно писмо, което го има и при маркетинг стратегията?
- Има определена цел – продаване на продукт или услуга
- Иска се сближаване – между нас и клиента
- Желан отклик – съответно постигане на целта и осъществяване на положителен контакт с респондента
Грешката на „професионалистите“
Когато четете една книга и разберете какви методи и похвати е използвал авторът, за да повлиява на хората, значи той не е добър автор. Ако сте завладяни от книгата, значи писателят е много добър. Така обясни Борил Благоев разликата между истинските професионалисти и тези, които се опитват да бъдат такива, но не им се отдава. Според него при корпоративните имейли адресатите не трябва да разбират какви техники използвате. Ако това стане, значи сте се провалили. Трябва да е видим само ефектът, заяви експертът.
Похвати в имейл маркетинга
Персонализация
Добър пример е, когато писмо по електронната поща, което е изпращано на хиляди хора, е персонално адресирано до вас с вашето име. Разбира се, това се генерира от система. Ако обаче имейлът е толкова добър, че вие започвате да се съмнявате дали наистина не е написан лично за вас, това прави впечатление, смята Богоев. Хората оценяват усилията. Друг метод, за да се направи писмото наистина лично, е сегментирането на адресатите по интереси. По този начин няма да заливате със спам хората, които не се интересуват от дадена информация.
Привличане на вниманието
Преди години се използваше рекламният трик, при който се говори за проблема, който тормози даден човек и след това се предлага решението. Днес обаче дори да постигнем ефекта, ще оставим хората с гадно чувство, смята управителят на WebCafe Consult. По думите му по-лесно е да се разкаже някаква вдъхновяваща история, която да доведе до действие от страна на клиентите.
Убеждаване
Вместо да се говори за „АЗ предимствата“, по-добре е да се подчертаят „ТИ ползите“. Вместо да обяснявате надълго и нашироко за предимствата на продукта, по-добре е да се насочите върху това какво получава клиентът.
Омайване
Характеристиките на стоката или услугата са важни, но те нямат място в имейл кампанията, смята Борил Богоев. В този случай е по-важно да се фокусирате върху това колко ще е доволен човек, когато се сдобие с предлаганата вещ или услуга.
Преценка
Вместо да се насочва вниманието върху ценова отстъпка, по-добре е да се говори за стойност. Стойността може да има различни измерения – какво получава адресатът, докато цената е много „твърдо“ понятие, казва експертът.
Възможност за избор
Хората обичат да имат избор, но прекалено многото информация обърква. Изборът е по-добре да е тесен, но да отговаря на моите нужди, заяви управителят на Webcafe Consult.
Доказателства
Личното преживяване е важно за клиента, за да се убеди, че предлаганата стока или услуга наистина ще му свърши работа. В тази връзка безплатно пробване е добър метод за това.
Призив на действие
Призивът за действие не трябва да е твърде силен, защото по-скоро ще откаже хората. В един имейл големи бутони, приканващи към действие, по-скоро биха могли да откажат. Трябва да има леко побутване към решение, смята Борил Богоев.
Говорейки за имейл кампанията, експертът наблегна на това, че тя е процес, а не събитие. За да се постигнат възможно най-желаните резултати, кампанията трябва да се случва постоянно и да „развива сърцата и умовете на хората“.
Маркетинг специалистът Георги Малчев заяви от своя страна, че според проучване през 2012 г. 50% от хората вярват на имейл реклама. Той обърна внимание на това, че тези адресати са се съгласили да получават писма по електронната поща и този факт трябва да се вземе предвид. Какво още каза експертът може да прочетете тук.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!