Три нови начина марките да достигнат до потребителя

18.09.2013
по статията работи: Сара Божинова
Вижте най-новите съвети на експертите по брандиране
Три нови начина марките да достигнат до потребителя

Културата винаги се променя и в епохата на разнообразните апликации, Кикстартер и 3-D принтирането, определението за потребител също се изменя. Това налага и смяната и на разбирането за бранд.

Наскоро международната бранд консултантска агенция „Wolf Olins” публикува доклад как да се справите с това сложно близко бъдеще. Представяме ви трите начина, по които потребителите се променят и съветите на "Wolf Olins", публикувани във „ФастКодизайн“.

Тенденция 1: Всеки проблематизира статуквото

Съвет: Защитете позицията си с повече за по-малко

Не е необходимо да четете тази статия, за да забележите очевидното: Всеки е скептичен.

Но експертите обръщат внимание на факта, че ние не само можем да се оплакваме от статуквото, но също така го и да го заобикаляме. Заобикалянето води до ползването на Skype вместо плащане за телефонни услуги на дълги разстояния, или използването на Кикстартер (Kickstarter - платформа за набиране на финансиране за креативни проекти чрез доброволни пожертвувания в интернет) вместо оставянето на успеха на даден продукт в ръцете на рисковия капитал.

Това заобикаляне съчетава повече възможности с по-ниски разходи и има по-автентични послания.

В конкуренцията между брандове, от „Wolf Olins” препоръчват да „мислите по-малко за продаването на хора, а повече за тяхното включване“. Не е достатъчно да създадете по-добър и по-евтин продукт – добре е да споделяте концепцията и смисъла на това, което създавате, с потребителите.

Тенденция 2: Хората искат да произвеждат и да продават

Съвет: Позволи на хората да произвеждат и да продават

Всички сме чували за движението на производителя (maker movement – хора, които създават продукти от неизползвани, счупени или втора ръка електронни част), но експертите може би го класифицират малко по-различно. За тях хората, които създават продукт са тези, които публикуват в социалните медии, пишат сами и се пласират в Amazon, плетат и шият за Etsy и т.н. Как правим пари от тези производители?

От „Wolf Olins” казват, че парите тук са инфраструктурата, която стои зад създаването. „Дайте на хората съставни части, вместо готов продукт. Както в техниката има „минимално необходим продукт“, помислете за „минимално необходима марка“, която да бъде усвоена, адаптирана и подобрена от потребителите“, съветват още професионалистите. Проста стъпка в тази посока е създаването на оналайн курс, например.

Тенденция 3: Хората все повече организират времето си

Съвет: Предложете няколко времеви възможности към вашия бранд

Малко хора гледат предвания на живо, но много от тях преглеждат програмата на телевизията чрез алтернативни онлайн източници. Вие може да изгледате пет-секунден GIF файл или да си свалите цял сезон на любимия сериал. Експертите наблягат на това, че в нашата култура хората настойчиво персонализират начина, по който консмумират информацията.

В отговор на това „Wolf Olins” предлагат марките да позволят на клиентите си сами да избират нивото на ангажиране, като в същото време предлагат и достатъчно разнообразие от събития и креативност за моментите, в които потребителя има възможност да отдели повече време. Примери за това са таргетираните предложения за бързо закупуване, както и менюто за дегустация на вина на „Старбъкс“. Това са двете страни на една и съща монета, които показват, че бранда се интересува от времето, което един човек може да отдели.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
4.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...