Културата винаги се променя и в епохата на разнообразните апликации, Кикстартер и 3-D принтирането, определението за потребител също се изменя. Това налага и смяната и на разбирането за бранд.
Наскоро международната бранд консултантска агенция „Wolf Olins” публикува доклад как да се справите с това сложно близко бъдеще. Представяме ви трите начина, по които потребителите се променят и съветите на "Wolf Olins", публикувани във „ФастКодизайн“.
Тенденция 1: Всеки проблематизира статуквото
Съвет: Защитете позицията си с повече за по-малко
Не е необходимо да четете тази статия, за да забележите очевидното: Всеки е скептичен.
Но експертите обръщат внимание на факта, че ние не само можем да се оплакваме от статуквото, но също така го и да го заобикаляме. Заобикалянето води до ползването на Skype вместо плащане за телефонни услуги на дълги разстояния, или използването на Кикстартер (Kickstarter - платформа за набиране на финансиране за креативни проекти чрез доброволни пожертвувания в интернет) вместо оставянето на успеха на даден продукт в ръцете на рисковия капитал.
Това заобикаляне съчетава повече възможности с по-ниски разходи и има по-автентични послания.
В конкуренцията между брандове, от „Wolf Olins” препоръчват да „мислите по-малко за продаването на хора, а повече за тяхното включване“. Не е достатъчно да създадете по-добър и по-евтин продукт – добре е да споделяте концепцията и смисъла на това, което създавате, с потребителите.
Тенденция 2: Хората искат да произвеждат и да продават
Съвет: Позволи на хората да произвеждат и да продават
Всички сме чували за движението на производителя (maker movement – хора, които създават продукти от неизползвани, счупени или втора ръка електронни част), но експертите може би го класифицират малко по-различно. За тях хората, които създават продукт са тези, които публикуват в социалните медии, пишат сами и се пласират в Amazon, плетат и шият за Etsy и т.н. Как правим пари от тези производители?
От „Wolf Olins” казват, че парите тук са инфраструктурата, която стои зад създаването. „Дайте на хората съставни части, вместо готов продукт. Както в техниката има „минимално необходим продукт“, помислете за „минимално необходима марка“, която да бъде усвоена, адаптирана и подобрена от потребителите“, съветват още професионалистите. Проста стъпка в тази посока е създаването на оналайн курс, например.
Тенденция 3: Хората все повече организират времето си
Съвет: Предложете няколко времеви възможности към вашия бранд
Малко хора гледат предвания на живо, но много от тях преглеждат програмата на телевизията чрез алтернативни онлайн източници. Вие може да изгледате пет-секунден GIF файл или да си свалите цял сезон на любимия сериал. Експертите наблягат на това, че в нашата култура хората настойчиво персонализират начина, по който консмумират информацията.
В отговор на това „Wolf Olins” предлагат марките да позволят на клиентите си сами да избират нивото на ангажиране, като в същото време предлагат и достатъчно разнообразие от събития и креативност за моментите, в които потребителя има възможност да отдели повече време. Примери за това са таргетираните предложения за бързо закупуване, както и менюто за дегустация на вина на „Старбъкс“. Това са двете страни на една и съща монета, които показват, че бранда се интересува от времето, което един човек може да отдели.