Електронната фактура – пести време и създава удобство

15.11.2007 | 15:14
по статията работи:
Александър Цинцарски, Главен изпълнителен директор, "Банксервиз" АД
Електронната фактура – пести време и създава удобство


Специално за Econ.bg

Интервю на Петър Чернев

Електронна фактура замества познатия досега хартиен носител. Новата услуга Е-faкtura беше представена от фирмата, която я разработи и внедри у нас - „Банксервиз” (акционерно дружество на БНБ и 30 търговски банки). Електронната фактура има няколко основни приемущества: тя позволява изкючително голяма икономия на средства, ускорява платежния баланс и накрая, но не последно място, тя е изключително сигурна. Електронното фактуриране представлява бизнес процес, който осигурява обработката на фактурата от край до край. Тя  тръгва от компютъра на издателя и стига до компютъра на получателя. Целият този процес елиминира ръчната намеса и грешките от нея. В процеса на изготвяне на фактурата вземат участие три лица: доставчик (издател), получател (крайният клиент) и консолидатор („Банксервиз”). За електронната фактура и за някои аспекти от дейността на “Банксервиз” разговаряме с Главния изпълнителен директор на дружеството г-н Александър Цинцарски.

 

Г-н Цинцарски, на какви условия трябва да отговарят фирмите, за да могат да издават електронни фактури?

Александър Цинцарски:


На такива условия, които според Закона за ДДС и Закона за счетоводството трябва да отговарят при издаването на фактури в хартиен вид. На никакви други.

Колко струва издаването на една електронна фактура?

Александър Цинцарски:


Плаща се на една фактура. Има сложна тарифна система, която зависи от броя на фактурите, от периода, когато се издават, от получателя и издателя. Средната цена за обработка на една фактура е около 0.30 лв.

Ще могат ли чужди фирми да използват българската система за издаване на електронни фактури и на какви условия ще трябва да отговарят те?

Александър Цинцарски:


Да, ще могат. На същите условия, на които трябва да отговарят български фирми.

Колко от банките в България използват вашата услуга „електронен подпис”? Лесно ли се извърши преминаването от техния специализиран подпис към вашия?

Александър Цинцарски:


За момента „Банксервиз” има мащабни отношения за издаване на електронен подпис с Обединена българска банка и Райфайзенбанк. В процес на разговори сме с много други банки.

По ваши данни, какъв е броят на хората, които използват интернет банкиране? Очаквате ли той да се промени през следващите няколко години?

Александър Цинцарски:


В момента хората, които използват електронен подпис, са около 100 хиляди. Очаквам броят им да се увеличи драстично в следващите няколко години.

Според Вас на какъв етап е развитието на банковия пазар в България?

Александър Цинцарски:


На етап крайна европеизация. Българската банкова система по нищо не се различава от европейската банкова система.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...