Когато стане въпрос за изграждане на доверие в света на бизнеса, най-важните думи са точно две: "Не знам".
Тази любопитна констатация прави експертът по продажби и автор в сайта за бизнес и предприемачество Inc.com Джофри Джеймс.
Голяма част от търговците и мениджърите си мислят, че по-скоро биха загубили доверието на клиентите си и на хората, с които работят, ако признаят своята неинформираност. Особено ако тя се отнася до нещо, което се счита, че те "трябва" или "са задължени" да знаят.
Всъщност, те се заблуждават. Точно обратното е, коментира Джофри Джеймс.
Да заявиш, че не си компетентен по даден въпрос прави всичко друго, което казваш, много по-надеждно в очите на околните. Признаването на собственото незнание ви представя като човек, който не се страхува да говори истината, дори когато тя може да му навреди.
Тук разбира се е излишно да се споменава, че думите "Не знам" трябва да са последвани от представянето на план, имащ за цел намирането на решение на проблема, заради който са се обърнали към вас. Впоследствие вашата надеждност като експерт ще бъде оценена именно на базата на това дали ще успеете да изпълните този план.
Запомнете едно: Хората не обичат всезнайковците. Те винаги усещат, когато се опитвате да ги баламосвате. Дори в началото да ви се доверят, в момента, в който разберат, че са били излъгани (което винаги се случва рано или късно), те никога повече няма да ви повярват.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!