Възстановява се субсидията на БДЖ „Пътнически превози” в реален размер. Това съобщи пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той допълни, че няма да има съкращения на персонал и спиране на влакове. Същевременно беше обяснено, че държавният превозвач ще получи финансирането си и за юли, и за август.
На срещата представителите на МТИТС и МФ са се споразумели да се намалят разходите на дружеството и да се увеличат приходите. Обсъдени са мерки срещу гратисчиите във влаковете, както и допълнителни мерки за утежняване на криминалното деяние кражба.
Краткосрочните мерки, които трябва да бъдат предприети, са - по всякакъв начин да се намалят допълнителните разходи на дружеството и да се увеличат приходите. Веднага след като започне новата сесия на Народното събрание ще бъдат внесени промени в закона за т.нар. безбилетни пътувания или – пътуванията гратис. Ще бъдат предприети реални мерки, които да позволят както на служителите на БДЖ, така и на служителите на транспортна полиция реално да съставят актове, които да доведат до реална събираемост на санкциите от безбилетните пътувания. Там резервите са в милиони, коментира Московски.
Обсъдено е и БДЖ да предостави на държавата от активите си за обезпечаване на кредита от 1995 г. Става въпрос за сграден фонд или може би почивни бази, които са освободени от тежест.
прехвърли от активите си – сграден фонд, или може би почивни бази, които са освободени от тежест, които обаче да обезпечат плащането към кредитора Световна банка по стария заем от 1995 година. Да не забравяме, че той е от времето на Жан Виденов, каза Московски.
Припомняме ви, че държавната субсидия беше спряна преди месец заради необслужван от превозвача кредит от 150 млн. лева към Световната банка. 70 на сто от парите, с които разполагат в дъщерната
дружество на БДЖ -"Пътнически превози", са напълно блокирани, заради необслужваното вземане. По този повод министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски
обясни: "През 1995 година е теглен заем от Световната банка, а тогава е имало само едно дружество – БДЖ, включващо в себе си и железопътната инфраструктура. Гаранцията тогава е покрита от
финансовото министерство с пари от бюджета".
БДЖ "Пътнически превози" ще изпадне в неплатежоспособност и ще фалира, ако Министерството на финансите продължи да задържа плащанията на субсидията за социалните превози на пътници по договора на държавата с железницата. Компанията може да издържи още седмица без помощта.
Това съобщи миналия четвъртък изпълнителният директор на жп превозвача Йордан Недев, предаде economymagazine.bg. Той добави, че ако финансирането не бъде получено до десето число, дружеството
трябва да мине на авариен режим.