От социалната мрежа Twitter определено са на път да изпреварят големите си конкуренти Facebook и Google в ключовата за бизнес растежа област - мобилно-ориентирана реклама, информира
"Блумбърг".
Това ще стане възможно поради планираното закупуване на онлайн платформата за мобилно-ориентирана реклама MoPub за около 350 млн. долара.
Рекламните съобщения за смартфони и таблети ще съставляват повече от половината от приходите от реклами на Twitter през тази година, според консултантската компания EMarketer.
Това поставя Twitter пред Facebook, която е генерирала около 41% от рекламните си приходи от реклама за мобилни приложения, през второто тримесечие на годината. От Google пък очакват да получат
около една четвърт от приходите си през тази година от мобилна реклама, според Emarketer.
Това, че онлайн потребителите прекарват повече време в интернет, използвайки смартфони и таблети прави мобилната реклама много по-перспективна от тази за обикновените персонални компютри.
"Това е една страхотна технология. Мобилната платформа на Twitter има невероятен напредък", смята Вик Катурия, управляващ съдружник в маркетинговата компания MediaCom.
Приходите от мобилна реклама за целия отрасъл се очаква да нараснат до 16,70 млрд. долара през тази година, в сравнение с 8,80 млрд. долара през 2012 г., според данни на Emarketer.
През миналата седмица стана ясно, че Twitter планира да стартира първично публично предлагане (Initial Public Offering - IPO), като обаче не се уточнява кога може да стане това и колко средства планират да наберат от
компанията.