Служителите ви си мислят, че сте ужасен шеф

17.10.2012 | 10:07
по статията работи: Лили Бончева
Мащабно изследване в САЩ показва, че две трети от американците са нещастни на работа. 65% предпочитат да имат добър шеф, вместо да получат увеличение на заплатата
Служителите ви си мислят, че сте ужасен шеф

Какво всъщност мислят служителите за своите шефове? Че ги вдъхновяват? Че ги ценят високо? Както ще стане ясно от текста по-долу, нито едно от двете, даже напротив.

Изследване, проведено в САЩ наскоро, показва, че 31% от служителите се чувстват „както недооценени, така и невдъхновени от своите шефове“, а близо 70 на сто вярват, че биха били по-щастливи, ако имаха по-добри отношения със стоящия над тях.

За целите на проучването, наречено „Лошият шеф“ (Bad Boss Study) и изпълнено от психолога Мишел МакКуейд, са били интервюирани над 1000 служители от всякакви възрасти и професии в цялата страна. Въпросите, които са им били задавани, са свързани с това дали техният ръководител работи усърдно, дали е почтен, дали успява да запази спокойствие в трудни ситуации и други.

Оказало се, че по отношение на почти всички теми служителите имат изключително отрицателно мнение.

Близо 42 на сто от интервюираните заявили, че техният шеф почти не работи, а 47% - че той не може да запази хладнокръвие, когато нивата на стрес в офиса нараснат.

От изследването станало ясно още, че едва 36 на сто от американците са доволни от работата си. 65% заявили, че ако имат добър ръководител, биха се чувствали щастливи. За сравнение, едва 35 на сто са обяснили, че професионалното щастие за тях се крие в повишаването на заплатата им.

Освен това 60 на сто са изразили убеденост, че ако се разбираха по-добре със своя шеф, биха се справяли по-добре на работното си място.

Серийният предприемач и колумнист в списанието Harvard Business Review Алън Хол коментира резултатите от изследването, заявявайки убедено, че хората, заемащи ръководни длъжности, биха могли да подобрят начина, по който изглеждат в очите на своите подчинени.

Той дава 6 прости съвета на шефовете, с които те биха могли да подобрят имиджа си и да стимулират служителите си:

  • Да награждават своите подчинени при добре свършена работа
  • Редовно да комуникират с тях
  • Да поставят реалистични и измерими цели
  • Да са опора и подкрепа за служителите
  • Да са позитивни и в мисленето, и в действията си
  • Да са честни с тези, които работят с тях

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 25.03   708 г. – Константин е избран за папа. 717 г. – Лъв III е коронясан за византийски император. 1306 г. – Робърт Брус става крал на Шотландия. 1655 г....