Много европейци са загубили доверие в корпоративния свят. Голяма част от тях смятат, че компаниите обръщат по-малко внимание на влиянието си върху обществото и околната среда, отколкото са го правили преди 10 години. Това показват данните от наскоро проведеното проучване Евробарометър, предаде европейската медия EurActiv.
Според допитването 39% от хората в Европа са на мнение, че фирмите обръщат по-малко внимание nа влиянието си върху обществото спрямо 10 години по-рано. 40% от европейците пък смятат, че бизнесът по-скоро се съсредоточава върху това да доведе Европа до дъното на международните класации.
Същевременно обаче мнението на хората в други части на света е различно. Респондентите в САЩ и развиващите се страни са на мнение, че компаниите обръщат повече внимание на социалната си роля. 74% от бразилците, 65% от китайците, 62% от индийците и 44% от американците вярват, че фирмите в техните страни възприемат корпоративната социална отговорност по-сериозно отколкото са го правили преди десетилетие.
„Що се отнася до корпоративна социална отговорност, европейският бизнес не успява да реагира на последиците на финансовата криза“, смята евродепутатът Ричард Ховит.
От друга страна според данни на Евробарометър, публикувани в края на февруари тази година, мнозинството от населението в България - 58%, смята, че не знае достатъчно за правата си като граждани на Европейския съюз.